سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ مردم دیاربکر ترکیه باز پس‌گیری شهر کوبانی (عین العرب) سوریه را از تروریست‌های داعش با تجمع در مقابل ساختمان حزب مناطق دموکراتیک به همراه سیاستمداران این پیروزی جشن گرفتند.

 

 

 

 

براساس این گزارش، مردم دیاربکر شب گذشته به محض شنیدن خبر آزاد شدن شهر کوبانی سوریه و پاکسازی آن از وجود تروریست‌های تکفیری به خیابان‌ها ریختند و شروع به پایکوبی و شادمانی کردند.

این مراسم که با آتش بازی همراه بود تا پاسی از شب ادامه داشت و کردهای دیاربکر این رخداد مهم را به هم تبریک گفتند.

کردها در جای جای مناطق شرق و جنوب شرق ترکیه با تشکیل تجمعاتی بزرگ، این پیروزی را جشن گرفته و به پایکوبی پرداختند.

گزارشات رسیده از منابع محلی حاکی از آن است که در شهرهای مختلف کردنشین ترکیه مردم با تجمعات در میدان‌های اصلی شهر به جشن و پایکوبی پرداختند.

اما در برخی مناطق کردنشین ترکیه پلیس برای متفرق کردن مردمی که آزادی کوبانی را جشن می‌گرفتند، گاز اشک آور شلیک کرده است. در استان وان پلیس برای متفرق کردن افراد اقدام به شلیک گازهای ضد شورش کرده است.

کردهای سوریه توانستند پس از چهار ماه جنگ، کوبانی را به طور کامل از کنترل داعش خارج کنند، با این حال، واشنگتن موضع بسیار محتاطانه‌ای در قبال این خبر اتخاذ کرده است.

به گفته منابع کُرد، درگیری‌ها همچنان به شکلی پراکنده در غرب کوبانی ادامه دارد و هنوز کوبانی صددرصد آزاد نشده است.

واکنش بسیار محتاطانه پنتاگون نیز شاید به همین علت باشد. پنتاگون حاضر نشد آزادسازی کوبانی را تایید کند و از ادامه درگیری در این منطقه خبر داده است.

 


[ سه شنبه 93/11/7 ] [ 6:19 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 838
بازدید دیروز: 754
کل بازدیدها: 19762469

طلایه دار