سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

تصویر بزرگ
گردان‌های قذافی برای در امان ماندن از بالگردهای نیروهای ناتو اسلحه‌های خود را با حیوانات منتقل می‌کنند.




به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه عربستانی الریاض، هر چند که فرانسه 20 فروند بالگرد به لیبی فرستاده تا به نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حملاتشان به نیروهای وابسته به معمر قذافی، رهبر این کشور کمک کنند اما همچنان در دست گرفتن منطقه غربی لیبی و شهر طرابلس کاری دشوار است.

به گفته یک کارشناس نظامی فرانسوی گردان‌های وابسته به قذافی برای آنکه از حملات ناتو و بالگردهای آن در امان باشند به تاکتیک‌های نوینی روی آورده‌اند که استفاده از حیواناتی همچون خر برای انتقال تجهیزات سبک نظامی از آن جمله است. بالگردها در هدف قرار دادن این حیوانات مشکل دارند.

از سوی دیگر رادیو فرانسوی اروپا یک اعلام کرد که مسئولان این کشور در این اواخر مذاکرات محرمانه‌ای با قذافی آغاز کرده‌اند تا با اعطای تضمین وی را قانع کنند که از لیبی خارج شود.

بنابر اعلام رادیو فرانسه یک، این مذاکرات از طریق تعدادی میانجی گر انجام می‌شود که در حال تردد میان لیبی و تونس هستند.

مسئولان فرانسوی قصد دارند کشوری برای اقامت قذافی پیدا کنند که توافقنامه‌ای جهت تحویل شهروندانش و افراد مقیم در این کشور را به کشورهای دیگر امضا نکرده باشد که این مساله از اهمیت زیادی برای قذافی و خانواده و نزدیکانش دارد چرا که دادگاه بین‌المللی جنایی (لاهه) دستور بازداشت وی به همراه پسرش سیف الاسلام و عبدالله السنوسی، رئیس سازمان اطلاعات نظام قذافی را صادر کرده است و آنها هم اکنون تحت پیگرد قانونی هستند.

رادیو فرانسه یک تاکید کرد که فرانسه در حال حاضر یکی از بزرگترین کشورهای اسلامی قاره آسیا را جهت پذیرش قذافی در نظر دارد اما نام این کشور اعلام نشده است.

هر چند که قذافی فرانسه را دشمن اصلی خود ومسئول اصلی حمله ناتو به لیبی می‌داند اما به گفته کارشناسان نظامی وی مجبور است که با این کشور مذاکره کند چرا که فرانسه به خاطر آنکه اولین کشوری بود که شورای ملی انتقالی لیبی را به رسمیت شناخت جایگاه ویژه‌ای نزد انقلابیون لیبیایی و شورای ملی انتقالی لیبی دارد.

[ چهارشنبه 90/3/18 ] [ 6:51 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 655
بازدید دیروز: 122
کل بازدیدها: 19761532

طلایه دار