سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سروسامان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت (ع) ـ ابنا ـ گروه تروریستی داعش تصاویری از قتل «استیون ساتلاف» خبرنگار آمریکایی را که در دست این گروه اسیر بود منتشر کرد.

 

 

 

 

 

 

تقریبا دو هفته پس از آنکه داعش تصاویر سر بریدن «جیمز فولی» خبرنگار آمریکایی گروگان خود را منتشر و در‌‌ همان تصاویر اعلام کرد استیون ساتلاف، دومین خبرنگار آمریکایی را نیز بزودی خواهد کشت.

در تصاویری که گروه داعش منتشر کرده است، یک عضو گروه تکفیری داعش در کنار مردی که ادعا می‌شود خبرنگار آمریکایی باشد، نشان داده می‌شود.

هنوز صحت و سقم این تصاویر تایید نشده است؛ در این تصاویر به دولت‌ها هشدار داده شده است از «این ائتلاف شیطانی با آمریکا علیه دولت اسلامی» کناره بگیرند.

استلوف 31 ساله زمانی که در حال تهیه گزارش از اوضاع سوریه بود، در سی و یکم اوت ناپدید شد. ربوده شدن وی تا زمانی که ماه گذشته در تصاویر منتشر شده از سوی داعش ظاهر شد، چندان به صورت گسترده گزارش نشده بود.

در این ویدئو یک فرد نقابدار مجددا تهدید می‌کند یک تبعه انگلیسی به نام «دیوید هاینس» نفر بعدی است که توسط این گروه کشته خواهد شد.

روزنامه دیلی میل نوشت استیون ساتلاف خبرنگار آمریکایی پیش از آنکه توسط داعش سر بریده شود، گفته بود: آیا من با جان خود تاوان مداخله شما را می‌پردازم؟ آیا من شهروند آمریکا نیستم؟ میلیارد‌ها دلار از محل در آمدهای مالیاتی آمریکا هزینه شده است این جنگ افروزی چه نفعی برای ملت آمریکا خواهد داشت؟

ساتلاف خطاب به باراک اوباما گفت: اگر وعده بازگشت نظامیان آمریکایی از عراق و افغانستان و نیز تعطیلی زندان گوانتانامو را نداده بودید نمی‌توانستید پیروز انتخابات باشید.

آمریکا اعدام دومین خبرنگار خود را به دست داعش محکوم کرد

در پی انتشار تصاویری از بریده شدن سر دومین خبرنگار آمریکایی گروگان گروه تروریستی داعش به دست یکی از اعضای این گروه، دولت آمریکا این اقدام داعش را محکوم کرد و آن را هولناک و نفرت انگیز خواند و در عین حال گفت صحت این تصاویر را نمی‌تواند تایید یا تکذیب کند.

جنیفر ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت دولت آمریکا در حال بررسی صحت یا سقم این تصاویر ویدیویی است و اگر ثابت شود که این تصاویر صحت دارند، ما مراتب انزجار و نفرت خود را از این اقدام وحشیانه اعلام می‌کنیم.

کنگره آمریکا؛ طرح فوری برای مبارزه با داعش

پس از انتشار تصاویری از بریده شدن سر دومین خبرنگار آمریکایی، نمایندگان کنگره آمریکا از باراک اوباما رییس جمهوری این کشور خواستند برای مبارزه با گروه تروریستی داعش طرحی فوری اجراکند.

رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با بیان اینکه جان کری برای توضیح مسائل اخیر به زودی به کنگره احضار خواهد شد گفت همه بر این باورند که دولت آمریکا به یک راهبرد نیاز دارد و رییس جمهور آمریکا برای چگونگی مبارزه با تهدید‌های داعش باید به مردم و کنگره توضیح بدهد.

باراک اوباما به علت عدم ارائه راهبرد مشخص برای مبارزه با تهدید‌های گروه داعش همواره موارد انتقاد دموکرات‌ها و جمهوری خواهان قرار دارد.

جان مک کین، سناتور جمهوریخواه، گفت: امریکا باید ائتلاف بین المللی علیه داعش ایجاد کند، اما نداشتن هدف کشور‌ها را برای پیوستن به ائتلاف ترغیب نمی‌کند.

اوباما دستور داد 350 نظامی آمریکایی دیگر به عراق اعزام شوند

کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما رییس جمهور آمریکا طی حکمی، دستور داد سیصد و پنجاه نظامی دیگر به عراق اعزام شوند تا در عملیات محافظت از ساختمان‌های دیپلماتیک آمریکا در بغداد مشارکت داشته باشند. 


[ چهارشنبه 93/6/12 ] [ 6:31 عصر ] [ کربلایی جواد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک دوستان
لینک های مفید
امکانات وب


بازدید امروز: 343
بازدید دیروز: 638
کل بازدیدها: 19774088

طلایه دار